Про інклюзивне навчання
ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo-navchannya
Про підсумки роботи класів інклюзивного навчання у 2021-2022 навчальному році
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дитини на освіту та права навчатися за місцем проживання в умовах загальноосвітнього закладу.
Докладніше про інклюзивне навчання
ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:
-
Діти навчаються разом у звичайній школі.
-
Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
-
Діти отримують можливість жити разом з батьками.
-
Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
-
Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
-
У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
-
Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
Переваги для дітей без особливих потреб:
- вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
- вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
- вчаться співробітництву;
- вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
Переваги для родин:
- Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
- Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
- Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
- Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.
Переваги для вчителів та інших фахівців:
- Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
- Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
- Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.
Для кожної дитини з особливими освітніми потребами, яка навчається в інклюзивному класі складають індивідуальну програму розвитку.
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ – це документ, який закріплює індивідуальні напрями навчання здобувача освіти.
ІПР затверджує керівник ЗЗСО, підписують батьки або законні представники дитини.
ІПР – розробляє група фахівців у складі:
- заступник директора з навчально – виховної роботи;
- вчитель початкових класів та інші вчителі, вчителі предметники;
- асистент вчителя;
- практичний психолог;
- соціальний педагог;
- вчитель – дефектолог (за наявності);
- фахівці ІРЦ;
- асистент дитини (за необхідності);
- медичний працівник закладу освіти
- батьки або законні представники.
-
У діяльності вчителя значущими є наступні ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ
Поради батькам від асистентів вчителів
Міністерство освіти і науки України розробило інструктивно-методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у школах на 2022/2023 навчальний рік. Зокрема, визначено пріоритети роботи інклюзивно-ресурсних центрів та організації інклюзивного навчання в регіонах, що потраплять до “червоної” зони епідемічної небезпеки. Рекомендації оприлюднено на сайті МОН.
Посібник
«Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків»
Розробку посібника «Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків» здійснено в рамках діяльності науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Мета посібника – відповісти на основні запитання про впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах системи дошкільної та загальної середньої освіти, які найчастіше виникають у педагогів і батьків. Посібник створено у формі запитань і відповідей. Відповіді на запитання містять посилання на основні законодавчі та нормативно-правові документи, інші літературні джерела, а також коментарі, які можуть не співпадати із зазначеними першоджерелами. Ми робимо це для того, щоб читачі краще зрозуміли суть інклюзії, а також віримо, що краще розуміння цього процесу приведе до нових, покращених змін як у законодавстві, так і у практиці.
Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: методичний посібник
Методичний посібник «Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребам» містить загальну інформацію про структуру індивідуальної програми розвитку, процес її створення, а також практичні приклади індивідуальних програм розвитку для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Посібник стане ще одним корисним ресурсом для педагогів, батьків та інших фахівців.