A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Малютянська гімназія Боярської міської ради

Положення про антибулінгову політику Малютянської гімназії Боярської міської ради

Дата: 12.01.2024 14:00
Кількість переглядів: 11

 

Положення

про антибулінгову політику Малютянської гімназії

Боярської міської ради

Вступ

Основним завданням сучасної школи, що підтверджується й поширюється Міністерством освіти і науки України та Міжнародною організацією ЮНІСЕФ є створення нового освітнього простору, головними засадами якого є створення безпечного освітнього середовища, а також забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. Концепція «Нова українська школа» (НУШ) вимагає реформування існуючого алгоритму розвивальної, корекційної та профілактичної роботи, адже дуже часто в освітніх закладах постає проблема булінгу та порушення норм поведінки учнями, що не дозволяє в повному обсязі досягти поставлених демократичних орієнтирів. Важливою умовою ефективності роботи працівників психологічної служби є розставлення пріоритетів та цілей, викладених комітетом ООН:

  • взаєморозуміння;
  • взаємоповага;
  • дружня атмосфера;
  • пріоритет прав людини;
  • толерантність;
  • постійний розвиток;
  • активна життєва позиція;
  • здоровий спосіб життя;
  • людяність;
  • порядність;
  • повага до приватного життя;
  • мир;
  • єдина країна.

 

Розділ І

Основні засади антибулінгової політики закладу

 

  1. Будь-які прояви булінгу (цькування) є неприпустимими.
  2. Кожен має почуватися захищеним.

 

  1. Надання підтримки усім працівникам закладу для створення ними позитивної атмосфери задля попередження булінгу (цькування).
  2. Взаємоповага всіх учасників освітнього процесу.
  3. Будь-які прояви булінгу будуть розглядатися дуже уважно та серйозно. 6.Моніторинг виконання та перегляд антибулінгової політики.

 

Розділ ІІ Булінг

 

Не кожен акт насильницької поведінки є булінгом, але кожен булінг є актомнасильницької поведінки, яка повторюється.

Булінг, або цькування (від англ. buly – «хуліган», «задирака», «грубіян», «to buly» -

«задиратися», «знущатися») – тривалий процес свідомого жорстокого ставлення агресивної поведінки з метою заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини.

Особливою ознакою булінгу є довготривале відторгнення дитини її соціальним оточенням (за визначенням Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству від 7 грудня 2017 року №2229»).

 

Ознаки булінгу як однієї з форм неприйнятої поведінки дитини чи дорослої людини є:

  • Дії, що містять ознаки насильницької поведінки ( дії проти волі іншої людини);
  • Дії, що містять ознаки насильницької поведінки, є систематичними та /абоповторюються (більше одного зафіксованого випадку);
  • Людина, яку цькують, почувається приниженою або/і наляканою.

 

Жертвами булінгу є обидві сторони акту насильницької поведінки, а також свідки вчинку.Кривдник, або булер – дитина/доросла людина, яка вчиняє дії з ознаками насильницькоїповедінки, чинить булінг.

 

Розділ ІІІ

Реагування та протидія булінгу

 

ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заявпро випадки булінгу (цькуванню)

 

  1. Учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування) зобов’язані повідомляти директора.
  2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв (далі – Заява).
  3. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює особисто директор закладу або його заступник з виховної роботи.
  4. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).
  5. Датою подання заяв є дата їх прийняття.
  6. Розгляд Заяв здійснюється з дотриманням конфіденційності.

 

Відповідальна особа

  1. Відповідальною особою призначається працівник гімназії з числа педагогічних працівників.

 

  1. До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення директора.
  2. Відповідальна особа призначається наказом директора.

Терміни подання та розгляд Заяв

 

  1. Заявники повідомляють керівника закладу про випадки булінгу (цькування), та подають Заяву.
  2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.
  3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.
  4. За результатами розслідування протягом 1 робочого дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату, але не пізніше, ніж через 3 робочих дні після створення Комісії.
  5. Директор школи зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.

 

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

 

  1. За результатами розгляду Заяви директор видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.
  2. Уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.
  3. Для прийняття рішення за результатами розслідування директор створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) та скликає засідання.
  4. Комісія створюється наказом директора.
  5. До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог), батьки постраждалого та булера, директор та інші зацікавлені особи.
  6. Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.
  7. Якщо Комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт, директор зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.
  8. Якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор повідомляє постраждалого.
  9. Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
  10. Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).
  11. Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

 

Реагування на доведені випадки булінгу

 

  1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, директор:

 

    • повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
    • забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).
  1. Заходи здійснюються заступником директора з виховної роботи у взаємодії з практичним психологом, соціальним педагогом та затверджуються директором.

 

Розділ IV

Відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)

 

Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 173 п.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

«Стаття 173 п.4» . Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення директором закладу уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

 

Розділ V

Алгоритм щодо попередження випадків булінгу (цькування)

 

  1. Ознайомлення учасників освітнього процесу з нормативно-правовою базою та регулюючими документами щодо превенції проблеми насилля в освітньому середовищі.
  2. Проведення зустрічей, круглих столів, семінарів, тренінгів із залученням представників правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій.

 

  1. Створення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насилля та правопорушень.
  2. Ознайомлення учителів і дітей з інформацією про прояви насильства та його наслідки.
  3. Надання   фахівцями психологічної служби      допомоги   батькам із     різних проблем родинного виховання.
  4. Проведення педагогічних консиліумів.
  5. Проведення занять з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.
  6. Розроблення інструкції батькам для виявлення ознак, що дитина стала жертвою булінгу (цькування). (Додаток)

 

Заключні положення

 

  1. Положення стає чинним в день його оприлюднення.
  2. Оприлюднення документа має відбутися таким чином, щоб він був доступний усім учасникам освітнього процесу, через його розміщення на сайті закладу .

 

 

 

Додаток

 

Інструкція батькам

для виявлення ознак, що дитина стала жертвою булінгу (цькуваання)

 

    1. Перше, що треба зрозуміти – діти неохоче розповідають про цькування у школі, а тому не слід думати, що у перший же раз, коли ви спитаєте її про це, вона відповість вам чесно. Тому головна порада для батьків – бути більш уважними до проявів булінгу.
    2. Якщо ваша дитина стала замкнутою, вигадує приводи, щоб не йти до школи, перестала вчитись, то поговоріть з нею. Причина такої поведінки може бути не у банальних лінощах. Також до видимих наслідків булінгу відносять розлади сну, втрату апетиту, тривожність, низьку самооцінку. Якщо дитину шантажують у школі, вона може почати просити додаткові гроші на кишенькові витрати, щоб відкупитись від агресора.
    3. Якщо цькуванню піддають вашу дитину, то обережно почніть з нею розмову. Дайте зрозуміти, що вам можна довіряти, що ви не будете звинувачувати її у тому, що вона стала жертвою булінгу.
    4. Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/подруги.
    5. Також не слід у розмові з дитиною використовувати такі сексистські кліше, як "хлопчик має бути сильним та вміти постояти за себе", "дівчинка не повинна сама захищатись" та інші. Це тільки погіршить ситуацію.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень